De evolutie van betalingen

Niet zo lang geleden waren cash en met de kaart betalen de enige twee opties. Echter, zoals met bijna elk aspect van ons dagelijkse leven, heeft de technologische revolutie onze manier van betalen sterk veranderd. Met de opkomst van de e-commerce in de jaren ‘90 volstonden elektronische terminals niet langer. De behoefte aan een online equivalent drong zich op en de betalingsgateways zagen het licht. Tegenwoordig kunnen bedrijven kiezen uit talloze online betaalproviders.  

Online aankopen, inclusief hotelreserveringen, nemen almaar toe en vooral mobiele betalingen winnen aan populariteit omdat ze zo eenvoudig zijn. Tegelijkertijd heeft de wetgeving het proces veel veiliger en fraudebestendiger gemaakt.  

De recente Europese PSD2-wetgeving vereist Strong Customer Authentication om online transacties te autoriseren. Aan dit bijkomende authenticatiecriterium kan worden voldaan door middel van een wachtwoord, een hardwaretoken, gezichtsherkenning ... Het louter vragen naar kredietkaartgegevens volstaat dus niet meer. Als je toch een betalingsgarantie wil in geval van no-shows of laattijdige annuleringen, dan is het koppelen van je Booking Engine aan Payment Service Providers (PSP's) de beste oplossing. Ze garanderen een veilig betaalproces en zijn in overeenstemming met PSD2.

Strong Customer Authentication
Strong Customer Authentication

Meer gemak, minder tijdverlies voor jou en je gasten

Het bieden van een vlotte online betaalervaring is niet langer overbodige luxe. Consumenten zijn steeds veeleisender geworden wat betreft het gemak en de snelheid van betalen en dat geldt ook voor hotelgasten. Ze willen natuurlijk geen tijd verliezen tijdens hun reis. Dus waarom niet het hele betaalproces uit hun hotelervaring halen? Op die manier hoeven je gasten er niet aan te denken en wordt je personeel vrijgesteld van tijdrovende taken omtrent het betaalproces.

Het is zaak om zoveel mogelijk stappen van het betaalproces te automatiseren. Dankzij automatisering worden betalingen veel sneller verwerkt, waardoor je personeel tijd bespaart en fouten beperkt worden. Het is een win-winsituatie voor zowel het hotel als de gasten: als je je dagelijkse taken tijdsefficiënter maakt, hou je meer tijd over om te focussen op je service, wat de algehele gastervaring ten goede komt. Bovendien is aangetoond dat het vergemakkelijken van het betaalproces je inkomsten ook rechtstreeks verhoogt, vooral via mobiel!

Focus op je service
Focus op je service

Dit zijn de belangrijkste voordelen van online betalingen voor hoteliers:

  • Minder administratie
  • Minder fouten
  • Veiliger betaalproces
  • Meer omzet

Een vlot en veilig online betaalproces dankzij PSP's

Als je nog steeds vertrouwt op louter creditcardgegevens, besteed je waarschijnlijk veel tijd aan het verwerken van betalingen en restituties. Bovendien ben je niet gedekt in geval van fraude, no-shows, annuleringen of betaalweigeringen. De meest veilige en tijdbesparende oplossing is om online betalingen mogelijk te maken via Payment Service Providers.    

Dit bespaart je niet alleen veel tijd, maar het hele proces verloopt ook veiliger. Creditcardgegevens worden niet meer opgeslagen in je systeem, dus niemand heeft toegang. Laten we eerlijk zijn, gasten zouden het niet waarderen als hun kaartgegevens werden uitgeprint en onbewaakt op een bureau achtergelaten.

Payment Service Providers
Payment Service Providers

Cubilis Booking Engine kan gekoppeld worden aan een brede waaier van betalingspartners. Voorzie meerdere opties, zodat je gasten de methode kunnen gebruiken die zij verkiezen. Enkele van de meest gebruikte zijn:

Met deze PSP's kan je je gasten ook de mogelijkheid bieden om later te betalen, met betalingsgarantie. De betaalprovider zal hun gegevens verifiëren en om aanvullende authenticatie vragen. De boeking zal niet doorgaan als de gegevens onjuist zijn en als de gast niet komt opdagen, kan de gepaste vergoeding alsnog worden aangerekend.  

Alle online reserveringen, evenals de informatie over de bijbehorende online betalingen, worden automatisch naar je PMS doorgestuurd. Als je een reservering handmatig hebt toegevoegd, kan je de klant een betalingsverzoek sturen met behulp van een PSP en blijf je 100% in overeenstemming met de PSD2-wetgeving.  

Vraag je Pay Connect aan

Wil je meer weten over de integratie met PSP's of je koppeling tot stand brengen? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier!