Moeite om voldoende boekingen voor Q1 2024 te genereren via Booking.com? Booking.com is een essentieel distributiekanaal voor veel hotels, B&B's en vakantiewoningen. Toch kan het eerste kwartaal, dat volgens de data typisch laagseizoen is, een echte uitdaging vormen. Hier zijn 5 tips om je Booking.com-resultaten te verbeteren voor meer reserveringen!
Booking.com is nog steeds de grootste OTA in Europa. Daarom is het zo belangrijk om met je accommodatie op te vallen op dit platform. Met een speciaal tarief voor mobiele boekers en landgebonden tarieven kan je meer zichtbaarheid krijgen op Booking.com!
Trends op het gebied van online boeken evolueren voortdurend, waardoor het voor accommodatie-eigenaren een uitdaging is om bij te blijven. Voor een maximale bezettingsgraad is het belangrijk om zichtbaar te zijn op de juiste distributiekanalen. Dankzij de nieuwe integratie tussen Cubilis en Hopper kan je nu een interessante nieuwe reismarkt bereiken!
Met een Property Management System (PMS) voor hotels kan je jouw zaak op een efficiënte en gestructureerde manier uitbaten, wat zowel de gastbeleving als jouw winstgevendheid bevordert. De vraag is niet of je een PMS nodig hebt, maar welke het beste aan jouw behoeften voldoet. Daarom hebben we een top 10 samengesteld van de PMS’en die het vaakst aan Cubilis gekoppeld worden.
Als de spil van je online distributiesysteem maakt Cubilis Channel Manager het mogelijk om te integreren met verschillende partners die je zichtbaarheid en kamerbezetting helpen verhogen. Met welke partners moeten hotels absoluut samenwerken in de sterk competitieve markt van vandaag? We hebben ze voor jou op een rijtje gezet …
De ranking op online travel agencies (OTA's) bepaalt voor een groot stuk het succes van een hotel of B&B. Booking.com schat dat 80% tot wel 90% van de geconverteerde boekingen van de eerste twee pagina's van de lijst komen. Gelukkig zijn er verschillende acties die je kan ondernemen om je positie te verhogen en je kans om geboekt te worden te vergroten.
Tijdens het reisseizoen kunnen de commissies die OTA’s aanrekenen flink oplopen. Aangezien het toerisme momenteel aantrekt, lanceert Booking.com een Summer Discount-actie waarmee deelnemende hotels 30% korting kunnen krijgen op commissies. Met het programma verbeter je je distributie op het platform en kan je meer boekingen genereren tegen een lagere acquisitiekost.