Blog

Nieuwe marktinzichten, product updates
en praktische do’s & don’ts.

Persoonlijke hotelservice

Hoe kan je de gastervaring in jouw hotel verbeteren?

Hotelgasten verlangen vandaag de dag naar een unieke ervaring waarin storytelling een belangrijke rol speelt. Voor hotels betekent dit dat simpelweg een ‘aangenaam verblijf’ bieden niet meer volstaat. Welke acties kan je doorheen het klanttraject ondernemen om de gastervaring in je hotel te verbeteren?

Ontdek meer blogartikels

Personeelstekort horeca

4 manieren om het personeelstekort in de hotelsector op te vangen

Zoals de meesten onder jullie wel zullen weten, kampt de hotelsector sinds de COVID-pandemie met een ernstig arbeidstekort. Nu de reismarkt weer snel aantrekt, staan hoteliers voor een grote uitdaging. In dit artikel bespreken we 4 manieren waarop jij het personeelstekort het hoofd kan bieden.

Hotel receptie

4 onmisbare Cubilis-functies die elke hotelier moet kennen

Profiteer jij al van de vele troeven die Cubilis in huis heeft om jouw business te boosten? In dit artikel zetten we enkele van de belangrijkste functionaliteiten op een rijtje die je inkomsten helpen maximaliseren!

Revenue Management System voor hotels

Maximale opbrengst, minimale inspanning: maak kennis met onze nieuwe partner RoomPriceGenie

RoomPriceGenie is een prijstool die Revenue Management toegankelijk maakt voor alle accommodatie-eigenaren. Dankzij deze integratie kan je je prijsstrategie automatiseren om zo je inkomsten te maximaliseren!

Hoteliers en partners

Kies de juiste partners om de visibiliteit en omzet van je hotel te verhogen

Als de spil van je online distributiesysteem maakt Cubilis Channel Manager het mogelijk om te integreren met verschillende partners die je zichtbaarheid en kamerbezetting helpen verhogen. Met welke partners moeten hotels absoluut samenwerken in de sterk competitieve markt van vandaag? We hebben ze voor jou op een rijtje gezet …

Zakenpartners die de trap op gaan

Hoe kan je omhoogklimmen in de ranking van OTA’s?

De ranking op online travel agencies (OTA's) bepaalt voor een groot stuk het succes van een hotel of B&B. Booking.com schat dat 80% tot wel 90% van de geconverteerde boekingen van de eerste twee pagina's van de lijst komen. Gelukkig zijn er verschillende acties die je kan ondernemen om je positie te verhogen en je kans om geboekt te worden te vergroten.

Hotelmanagement meeting

Maximaliseer de online zichtbaarheid van je hotel

Als hotelier is het behalen van een optimale bezettingsgraad ongetwijfeld een van je belangrijkste doelen. Meer boekingen realiseren begint met het verbeteren van je zichtbaarheid via verschillende kanalen. In dit artikel geven we jou een aantal tips om je hotel in de spotlight te plaatsen.

Business partners

Ken je onze betaalpartners al?

Als hoteleigenaar of -manager begrijp je als geen ander hoe belangrijk het is om je aan te passen aan veranderende consumenteneisen en regelgevingen. Hetzelfde geldt voor het betaalproces dat je biedt. Als je zowel je gasttevredenheid als je betaalgarantie wil handhaven, is een Payment Service Provider (PSP) precies wat je nodig hebt!

Online betalen op elk moment

Veilig betalen bij elke stap in het klanttraject

Dankzij nieuwe betaaltechnologieën is betalen tegenwoordig mogelijk bij elke stap in het klanttraject. Dit komt perfect tegemoet aan de steeds veeleisender wordende consumenten, die graag zelf willen bepalen wanneer en hoe ze betalen. Gasten krijgen meer flexibiliteit, hotels krijgen betaalgarantie en het betaalproces zelf is uiterst veilig. Fantastisch toch?

Makkelijk online betalen

Zorg voor een online betaalervaring zonder frictie

Sinds de implementatie van de PSD2-wetgeving volstaan louter creditcardgegevens niet meer om transacties te garanderen. Hoe kan je je gasten een zo eenvoudig mogelijk betalingsproces bieden en tegelijk no-shows, late annuleringen, betaalweigeringen en chargebacks vermijden?

Betalingen in de hotelsector

Betalingen in de hotelsector: een brandend actueel thema

De afgelopen decennia is de betaalindustrie sterk geëvolueerd. Het aanvaarden van online betalingen is voor hotels even vanzelfsprekend geworden als het aanvaarden van online reserveringen. Waarom is het zo belangrijk om mee te zijn met deze evolutie en je betalingsbeleid te updaten? Gemak is hier het sleutelwoord, zowel voor jou als voor je gasten!

Betaal minder commissie

Geniet van korting op je Booking.com commissies

Tijdens het reisseizoen kunnen de commissies die OTA’s aanrekenen flink oplopen. Aangezien het toerisme momenteel aantrekt, lanceert Booking.com een Summer Discount-actie waarmee deelnemende hotels 30% korting kunnen krijgen op commissies. Met het programma verbeter je je distributie op het platform en kan je meer boekingen genereren tegen een lagere acquisitiekost.

eBook direct booking strategie

[eBook] Optimaliseer je direct booking strategie!

Bij het streven naar meer directe boekingen staan hoteliers voor twee grote uitdagingen: de sterke concurrentie van OTA's (Online Travel Agencies) en de veranderende consumententrends. In dit gratis eBook delen we tal van praktische tips om deze uitdagingen te overwinnen.

succesvolle hotelmanagers

Rechtstreeks boeken is 'hot’

Tot en met 2019 domineerden grote OTA’s de markt, met een aandeel van bijna 90% van alle online boekingen. Maar tijdens de pandemie namen de rechtstreekse boekingen een hoge vlucht. In 2020 en 2021 gebeurden gemiddeld 20,5% van alle reserveringen rechtstreeks, een toename van maar liefst 73% vergeleken bij 2019! Hoe benut je deze trend optimaal en zet je dit om in een duurzame strategie?

Succesvolle hotelmanagers

Boost gratis je rechtstreekse boekingen dankzij Google!

Ben je het beu om een groot deel van je winst te zien verdwijnen door commissies? Dan is de enige oplossing om het aandeel rechtstreekse reserveringen te doen stijgen ten opzichte van de boekingen via OTA’s. Ontdek hoe je dit eenvoudig kan bereiken via Google Hotel Search!

Bereid je voor op de toeristische revival!

Bereid je voor op de toeristische revival!

Na enkele moeilijke seizoenen ziet het vakantiejaar 2022 er hoopgevend uit. Bijna alle corona-restricties zijn weggevallen en veel reizigers zijn bereid om flink wat budget uit te trekken voor hun langverwachte vakantie.

Beheer meerdere boekingskanalen

Hoe beheer je meerdere boekingskanalen?

Als je meer online visibiliteit wilt, is het belangrijk om aanwezig te zijn op verschillende boekingskanalen. Maar het beheren van de prijzen en beschikbaarheden brengt veel administratie met zich mee.

Koppel met meer dan 400 partners!

Jouw hotelbusiness naar een hoger niveau? Cubilis Channel Manager koppelt met de juiste partners!

Een Channel Manager staat erom bekend hotel en B&B eigenaren te helpen hun accommodatie op meerdere boekingskanalen te promoten. Met deze hotel software kun je prijzen & beschikbaarheid op al jouw online platformen op een efficiënte wijze beheren. Maar voor Cubilis Channel Manager is dat slechts het beginpunt. Cubilis vormt niet alleen de kern van jouw online distributie, het is ook de toegangspoort tot vele andere integraties die je helpen jouw hotelbusiness uit te breiden.

Directe boekingsprijs in de kijker met onze Ratebox!

Zet je directe boekingsprijs in de kijker dankzij onze Ratebox

Als hoteleigenaar of manager zal je altijd proberen om zo weinig mogelijk commissie te betalen, dus je zal proberen om zoveel mogelijk directe boekingen te genereren. De websitebezoeker moet direct overtuigd zijn van de voordelen om direct te boeken. De perfecte manier om je voordelen uit te lichten is een prijsvergelijkingstool (Ratebox). Deze box verschijnt op je home pagina en toont zowel je directe prijs als die van andere boekingskanalen.

eBook: Optimaliseer jouw hotelwebsite

eBook: Optimaliseer jouw hotelwebsite

Vandaag start de zoektocht naar de perfecte accommodatie grotendeels online. Het is daarom van groot belang dat je online professioneel aanwezig bent. De online zichtbaarheid van jouw hotel is net zo belangrijk geworden als de fysieke uitstraling.

Hotelwebsite Cubilis

Ga voor een professionele website en krijg meer directe boekingen

Je eigen website is je visitekaartje én een heel belangrijke inspiratiebron voor jouw gasten. Want ook al zijn OTA’s niet meer weg te denken als boekingskanaal, toch blijft de eigen hotelwebsite nog altijd één van de belangrijkste reserveringskanalen.

Persoonlijke hotelservice

Hoe kan je de gastervaring in jouw hotel verbeteren?

Hotelgasten verlangen vandaag de dag naar een unieke ervaring waarin storytelling een belangrijke rol speelt. Voor hotels betekent dit dat simpelweg een ‘aangenaam verblijf’ bieden niet meer volstaat. Welke acties kan je doorheen het klanttraject ondernemen om de gastervaring in je hotel te verbeteren?