Strategie

eBook direct booking strategie

[eBook] Optimaliseer je direct booking strategie!

Bij het streven naar meer directe boekingen staan hoteliers voor twee grote uitdagingen: de sterke concurrentie van OTA's (Online Travel Agencies) en de veranderende consumententrends. In dit gratis eBook delen we tal van praktische tips om deze uitdagingen te overwinnen.

Hotelmanagement meeting

Maximaliseer de online zichtbaarheid van je hotel

Hoe kan je hotel meer boekingen en een hogere bezettingsgraad krijgen? Om je boekingen te verhogen, moet je eerst je zichtbaarheid vergroten via verschillende kanalen.

Hoteliers die inspelen op nieuwe hospitality trends

Nieuw in hospitality: 15 belangrijke hotel- & reistrends voor hoteliers in 2023

De hospitality-sector is voortdurend in beweging. Door de nieuwste hotel- en reistrends te begrijpen en omarmen, kan je concurrenten voorblijven en voldoen aan de veranderende verwachtingen van reizigers voor een optimale gastervaring. In dit artikel overlopen we 15 belangrijke hospitality-trends op het gebied van technologie, reisbehoeften en boekgedrag..

eBook: Optimaliseer jouw hotelwebsite

eBook: Optimaliseer jouw hotelwebsite

Vandaag start de zoektocht naar de perfecte accommodatie grotendeels online. Het is daarom van groot belang dat je online professioneel aanwezig bent. De online zichtbaarheid van jouw hotel is net zo belangrijk geworden als de fysieke uitstraling.

Hotelmedewerkers in backoffice

Basisprincipes van de hotelwereld: de belangrijkste begrippen in hotelmanagement

Wie een hotel of B&B uitbaat, moet over veel verschillende vaardigheden beschikken, vind je ook niet? Een van de belangrijkste aspecten is het begrijpen van de meestgebruikte vaktermen in de hotelsector. Door deze terminologie te beheersen, kan je je strategie, operationele werking en winstgevendheid naar een hoger niveau tillen. Duik met ons in de belangrijkste hotelgerelateerde begrippen, afkortingen en concepten!

Hotel Astoria De Haan - hotelmarketing

Bereik meer gasten: versterk je hotelmarketing over het hele gastentraject

We hoeven het je niet te vertellen: er heerst hevige concurrentie op de hotelmarkt. Met een sterke hotelmarketingstrategie kan je je afzetten tegen de concurrentie en meer gasten naar je zaak trekken. In dit artikel geven we je een aantal concrete hotelmarketingtips voor elke fase van het gasttraject.

Directe boekingsprijs in de kijker met onze Ratebox!

Zet je directe boekingsprijs in de kijker dankzij onze Ratebox

Als hoteleigenaar of manager zal je altijd proberen om zo weinig mogelijk commissie te betalen, dus je zal proberen om zoveel mogelijk directe boekingen te genereren. De websitebezoeker moet direct overtuigd zijn van de voordelen om direct te boeken. De perfecte manier om je voordelen uit te lichten is een prijsvergelijkingstool (Ratebox). Deze box verschijnt op je home pagina en toont zowel je directe prijs als die van andere boekingskanalen.

Hotelgasten met smartphone

Gastencommunicatie: ga voor een omnichannel strategie

Tegenwoordig verwachten reizigers meer dan een droge boekingsbevestiging en incheckmelding. Meerdere touchpoints hebben bij elke stap in het gasttraject is de nieuwe norm, d.w.z. vóór aankomst, tijdens het verblijf en erna. Ontdek hoe je een succesvolle communicatiestrategie kan opzetten voor een betere gastervaring en meer winst!

Hoteliers helpen om de juiste OTA's te kiezen

De top 10 beste Online Travel Agencies (OTA’s) voor jouw hotel

Je hotelkamers aanbieden via meerdere Online Travel Agencies is de manier bij uitstek om meer boekingen te genereren en een stabiele bezettingsgraad te bereiken. Ondanks hun soms pittige commissies kan je er als hotel niet omheen. Er bestaan tal van OTA's waaruit je kan kiezen, elk met hun unieke voordelen en doelgroepen. In dit artikel lichten wij onze top 10 uit.