Als hotelier is het behalen van een optimale bezettingsgraad ongetwijfeld een van je belangrijkste doelen. Meer boekingen realiseren begint met het verbeteren van je zichtbaarheid via verschillende kanalen. In dit artikel geven we jou een aantal tips om je hotel in de spotlight te plaatsen.
Dankzij nieuwe betaaltechnologieën is betalen tegenwoordig mogelijk bij elke stap in het klanttraject. Dit komt perfect tegemoet aan de steeds veeleisender wordende consumenten, die graag zelf willen bepalen wanneer en hoe ze betalen. Gasten krijgen meer flexibiliteit, hotels krijgen betaalgarantie en het betaalproces zelf is uiterst veilig. Fantastisch toch?
Sinds de implementatie van de PSD2-wetgeving volstaan louter creditcardgegevens niet meer om transacties te garanderen. Hoe kan je je gasten een zo eenvoudig mogelijk betalingsproces bieden en tegelijk no-shows, late annuleringen, betaalweigeringen en chargebacks vermijden?
Bij het streven naar meer directe boekingen staan hoteliers voor twee grote uitdagingen: de sterke concurrentie van OTA's (Online Travel Agencies) en de veranderende consumententrends. In dit gratis eBook delen we tal van praktische tips om deze uitdagingen te overwinnen.
Tot en met 2019 domineerden grote OTA’s de markt, met een aandeel van bijna 90% van alle online boekingen. Maar tijdens de pandemie namen de rechtstreekse boekingen een hoge vlucht. In 2020 en 2021 gebeurden gemiddeld 20,5% van alle reserveringen rechtstreeks, een toename van maar liefst 73% vergeleken bij 2019! Hoe benut je deze trend optimaal en zet je dit om in een duurzame strategie?
Een Channel Manager staat erom bekend hotel en B&B eigenaren te helpen hun accommodatie op meerdere boekingskanalen te promoten. Met deze hotel software kun je prijzen & beschikbaarheid op al jouw online platformen op een efficiënte wijze beheren. Maar voor Cubilis Channel Manager is dat slechts het beginpunt. Cubilis vormt niet alleen de kern van jouw online distributie, het is ook de toegangspoort tot vele andere integraties die je helpen jouw hotelbusiness uit te breiden.
Als hoteleigenaar of manager zal je altijd proberen om zo weinig mogelijk commissie te betalen, dus je zal proberen om zoveel mogelijk directe boekingen te genereren. De websitebezoeker moet direct overtuigd zijn van de voordelen om direct te boeken. De perfecte manier om je voordelen uit te lichten is een prijsvergelijkingstool (Ratebox). Deze box verschijnt op je home pagina en toont zowel je directe prijs als die van andere boekingskanalen.