Strategie

hotel in België

De Belgische hotelsector na corona: een paar belangrijke trends

Voor de hele horecasector is het ontzettend zwaar geweest om de schade veroorzaakt door de pandemie te boven te komen. Onze partner OTA insight heeft de Belgische markt onder de loep genomen om met jou de belangrijkste inzichten rond de vraag naar en prijszetting van hotels te delen.

Hotel revenue meeting

IFHG deelt 7 doeltreffende tips om jouw revenue management te verbeteren

Het is november! Voor veel hotels is november de start van het laagseizoen. Er reizen minder mensen en het congresseizoen loopt ten einde. Hoewel de inkomsten dalen, is het ook een uitstekend moment om de prestaties van de afgelopen zomer te evalueren en plannen te maken voor het komende jaar.

RevControl revenue management made easy

Revenue Management made easy: 3 tips van de experts van RevControl

Heb jij de controle over je kamerprijzen? Ben je overtuigd dat je prijsintegriteit goed staat en gebruik je de beschikbare oplossingen tot het volle potentieel? Met een sterk stijgende vraag in reizen en een hoog volume in last-minute reserveringen, is controle hebben over je revenue management strategie – de juiste kamerprijs, op het juiste moment op de juiste distributiekanalen – belangrijker dan ooit.

Hotel revenue management

Waarom elke hotelier aan revenue management zou moeten doen

Hoe haal je het maximum uit jouw beschikbare kamers en je boekingen? Het antwoord is revenue management! We hadden er een inspirerend gesprek over met with Angelina Motzo, director of marketing, reservations, sales & ICT bij XO Hotels. Ontdek waarom revenue management zo essentieel is en hoe je er meteen mee aan de slag kan gaan.

Hoteliers die een hoteldistributiestrategie uitwerken

Je hoteldistributiestrategie opzetten: een stappenplan

Een rendabele hoteldistributiestrategie is een van de hoekstenen van het succesvol runnen van een accommodatie. Zonder distributie van je kamers, geen gasten in je hotel of bed & breakfast! Omdat het vinden van de juiste mix van distributiekanalen een uitdagende opgave kan zijn, hebben wij de verschillende stappen op een rijtje gezet, evenals enkele belangrijke punten om in het achterhoofd te houden.

Persoonlijke hotelservice

Hoe kan je de gastervaring in jouw hotel verbeteren?

Hotelgasten verlangen vandaag de dag naar een unieke ervaring waarin storytelling een belangrijke rol speelt. Voor hotels betekent dit dat simpelweg een ‘aangenaam verblijf’ bieden niet meer volstaat. Welke acties kan je doorheen het klanttraject ondernemen om de gastervaring in je hotel te verbeteren?

Personeelstekort horeca

4 manieren om het personeelstekort in de hotelsector op te vangen

Zoals de meesten onder jullie wel zullen weten, kampt de hotelsector sinds de COVID-pandemie met een ernstig arbeidstekort. Nu de reismarkt weer snel aantrekt, staan hoteliers voor een grote uitdaging. In dit artikel bespreken we 4 manieren waarop jij het personeelstekort het hoofd kan bieden.

Hotelmanagement meeting

Maximaliseer de online zichtbaarheid van je hotel

Als hotelier is het behalen van een optimale bezettingsgraad ongetwijfeld een van je belangrijkste doelen. Meer boekingen realiseren begint met het verbeteren van je zichtbaarheid via verschillende kanalen. In dit artikel geven we jou een aantal tips om je hotel in de spotlight te plaatsen.

Online betalen op elk moment

Veilig betalen bij elke stap in het klanttraject

Dankzij nieuwe betaaltechnologieën is betalen tegenwoordig mogelijk bij elke stap in het klanttraject. Dit komt perfect tegemoet aan de steeds veeleisender wordende consumenten, die graag zelf willen bepalen wanneer en hoe ze betalen. Gasten krijgen meer flexibiliteit, hotels krijgen betaalgarantie en het betaalproces zelf is uiterst veilig. Fantastisch toch?