Zorg ervoor dat je instellingen op punt staan voor volgend jaar om meer boekingen te genereren. Herbekijk ons recente webinar en ontdek hoe je je kan voorbereiden op 2024. Vraag hier toegang aan tot ons helpcenter als je nog niet kan inloggen.
Tip #1: Bied meerdere tariefplannen aan
Door zowel flexibele als niet-restitueerbare hoteltarieven aan te bieden op Booking.com spreek je een bredere doelgroep aan en vergroot je de aantrekkelijkheid van je hotel, B&B of vakantiewoning.
Flexibele tarieven (met gratis annulering) zijn de populairste tariefsoorten bij Booking.com-klanten. 75% van de hotels heeft meer kans op een boeking door flexibele annuleringsvoorwaarden te bieden. Niet-terugbetaalbare tarieven daarentegen spreken prijsgevoelige reizigers aan en zijn ideaal om meer boekingen binnen te halen en inkomsten te garanderen.
Kies ervoor om betalingen te beheren vanuit Cubilis om 100% vooruitbetaald te krijgen of laat Booking.com het betalingsproces afhandelen met regelmatige uitbetalingen.
Tip #2: Verleng je beschikbaarheid voor meer zichtbaarheid
Een andere doeltreffende manier om meer boekingen aan te trekken tijdens het laagseizoen is door je beschikbaarheid op lange termijn open te zetten op Booking.com. Dit geeft je hotel of B&B een voorsprong op concurrenten die hun beschikbaarheid minder ver in de toekomst openstellen.
Langetermijnbeschikbaarheid komt tegemoet aan de behoeften van vroegboekers en verhoogt je zichtbaarheid aanzienlijk bij potentiële gasten die hun reizen tot 16 maanden vooruit researchen.
Booking.com houdt bij welke gebruikers jouw bestemming lang van tevoren hebben opgezocht en toont ze retargeting-advertenties met accommodaties die in de opgezochte periode geboekt kunnen worden. Met andere woorden, hoe meer beschikbaarheid je toevoegt, hoe meer exposure jouw hotel, B&B of vakantiewoning krijgt.
Tip #3: Val op met vroegboekacties
Door vroegboekers aan te trekken met earlybird-promoties kan je de bezettingsgraad van je hotel ruim van tevoren aanzienlijk verhogen. Deze speciaal ontworpen aanbiedingen, eenvoudig in te stellen in Cubilis, richten zich op gasten die hun reis lang op voorhand plannen.
Early Booker Deals aanbieden op Booking.com verbetert je ranking en zichtbaarheid op het platform, waardoor je beter opvalt tussen de concurrentie. Bovendien kan een aantrekkelijke korting net dat laatste zetje geven aan reizigers om voor jouw vakantiewoning, hotel of B&B te kiezen.
Tip #4: Maak je pagina aantrekkelijker met de juiste foto's
Het aantal en de kwaliteit van je foto’s op Booking.com hebben een grote invloed op boekbeslissingen. Hotels met vijf tot tien kwalitatieve foto's hebben 29% meer kans op een boeking vergeleken bij accommodaties met minder dan vijf foto's.
Zorg ervoor dat de foto’s jouw hotel of B&B nauwkeurig weergeven en de unieke troeven in de verf zetten.
Tip #5: Hanteer een dynamische prijsstelling
De juiste prijsstrategie aanhouden is essentieel om boekingen in het laagseizoen te maximaliseren. Volgens RoomPriceGenie kan een prijswijziging van 20% het aantal boekingen halveren of verdubbelen. Bovendien kan het aanpassen van je prijzen aan de vraag en andere belangrijke factoren je hotelomzet verhogen met 20%.
De meest efficiënte manier om een dynamische prijsstrategie te adopteren? Integreer een Revenue Management System (RMS) met je Cubilis Channel Manager. Op die manier worden de optimale prijzen - voorgesteld door het RMS - automatisch naar Booking.com, andere OTA’s en je eigen hotelwebsite gestuurd.
Bereid je hotel of B&B eenvoudig voor op 2024 met Cubilis
Klaar om je boekingen en bezettingsgraad te verhogen voor het laagseizoen van 2024? Pas deze tips efficiënt toe met behulp van Cubilis! Dankzij onze Channel Manager kan je in één centraal platform je tarieven, promoties en 'boekbaar tot' datum configureren voor Booking.com en je andere OTA's! Gebruik je Cubilis nog niet? Vraag je gratis proefperiode aan via onderstaand formulier.